Blogs!

Welkom op de blogpagina van All About Sales! Ik schrijf hier blogs over sales en salestechnieken, samenwerking en leiderschap, efficiëntie en effectiviteit en andere voornamelijk werkgerelateerde onderwerpen. Mentale processen die onze successen en relaties op het werk drijven, vormen de rode draad doorheen de teksten. Ik kijk alvast uit naar de reacties! Veel leesplezier…

Sales Targets 2024

Sales Targets 2024 De laatste drie maanden van het jaar zijn weeral aangebroken, en misschien ben je wel bezig met te bedenken hoe je in hemelsnaam je sales targets 2024 nog kunt halen? Misschien heb je zelfs nog een flinke

Verder lezen »

Tunnelvisie vermijden

Tunnelvisie vermijden Dit is de plek waar elke sales deal mogelijk voortijdig doodloopt zonder dat je dat als verkoper doorhebt. Eens je in zo’n tunnel zit, blijf je immers lekker doorgaan. Maar jouw klant heeft ondertussen afgehaakt, want je praat

Verder lezen »

Keep on Selling in August

Keep selling in August! In de financiële wereld bestaat een oude beurswijsheid: “Sell in May and go away, but remember to come back in September.” In 2024 lijkt deze regel trouwens opnieuw van toepassing te zijn. Het idee hierachter is

Verder lezen »

Keuzestress verminderen verkoopproces

Keuzestress verminderen in een verkoopgesprek In de dynamische omgeving van een verkoopgesprek, waar het cruciaal is om snel en doordacht beslissingen te nemen, kan keuzestress verminderen een enorme troef zijn. Keuzestress ontstaat wanneer klanten overweldigd raken door te veel opties,

Verder lezen »

Cold Calling Scripts

Cold Calling Scripts Iets meer dan een jaar geleden schreef ik al een blog over cold calling zonder stress. Daarin gaf ik vier tips mee om die telefoon te nemen en prospects beginnen te bellen: weten waarvoor een cold call

Verder lezen »

Fatal Attribution Error

Fatal Attribution Error Een fatal attribution error is een subtiele, maar potentieel gevaarlijke mentale valkuil die bijvoorbeeld tijdens een evaluatiegesprek roet in het eten kan gooien en de relatie tussen een manager en een teamlid moeilijker kan maken dan nodig

Verder lezen »

Reflectie

Reflectie Het einde van het jaar komt stilaan in zicht. Tijd om terug te kijken naar hoe 2023 is geweest. Tenminste, dat denken we. Want eigenlijk is het veel te laat om dit voor de eerste keer dit jaar te

Verder lezen »

Hybride teams managen

Hybride teams managen Hybride teams managen is een hot topic. Maar eigenlijk zijn ze niet zo nieuw als we wel denken. Sales teams blonken al uit in het hybride model voordat het een trend werd. Immers, de ideale verkoper brengt

Verder lezen »

Onderhandelen

Onderhandelen Closen is niet altijd de laatste stap in een salesproces! Af en toe komt er nog een stevige onderhandeling aan als de klant eigenlijk al heeft toegezegd. Het is heel belangrijk dat u hier niet onvoorbereid induikt. Lees hier

Verder lezen »

Sales Forecasting

Sales Forecasting Sales forecasting wordt vaak gezien als het exclusieve domein van managers en executives, een strategie op hoog niveau waar u als verkoper best ver van wegblijft. Maar niets is minder waar. In werkelijkheid is sales forecasting een wezenlijk

Verder lezen »

5 kernelementen van een sales pitch

5 kernelementen van een sales pitch In recente blogs schreef ik over voorbereiding, vragen stellen, actief luisteren, bezwaren omzeilen en uiteindelijk ook closen. Allemaal stappen in een verkoopproces of in een klantengesprek. Na u dus weet hoe u het aanpakt,

Verder lezen »

Delegeren

Delegeren Aansluitend op de blog over time management van twee weken geleden, wil ik vandaag nog een andere techniek belichten die veel tijd kan vrijmaken in uw agenda: delegeren. Ik merk in mijn coachingpraktijk nochtans regelmatig op dat delegeren ook

Verder lezen »

Uit de loopgraven!

Uit de loopgraven! Wapenstilstandsdag leek me een goed moment om iets te schrijven over hoe u als teamleider uw team uit de loopgraven kunt halen. U hebt het vast en zeker al eens meegemaakt: bij de bespreking van een belangrijk

Verder lezen »

Time Management Tips

Time Management Tips Time management is echt een hot topic! Tik “time management tips” in op Google en u kunt kiezen uit maar liefst 7,26 miljard resultaten. Ja, u leest het goed, miljard! En laten we de 31.247 boeken op

Verder lezen »

Closen als een pro

Closen als een pro De deal closen is met afstand de belangrijkste stap in een salesproces. Zonder closing zijn al uw voorafgaande inspanningen voor niets geweest. U zou dan ook verwachten dat elke verkoper hier de nodige aandacht aan besteedt,

Verder lezen »

Bezwaren beantwoorden

Bezwaren beantwoorden In elke verkoopdeal zal de klant op een bepaald moment met bezwaren op de proppen komen, redenen waarom uw aanbod niet perfect past bij hun behoeften. Het is daarom belangrijk om te leren hoe u deze het beste

Verder lezen »

Actief luisteren

Actief luisteren Luisteren is één van de beste manieren om relaties op te bouwen, de behoeften van uw klanten te begrijpen, problemen te identificeren en ze snel op te lossen. Maar actief luisteren is voor de meeste mensen best moeilijk.

Verder lezen »

De juiste vragen stellen

Sales, de kunst van de juiste vragen stellen Vandaag vraagt succesvol verkopen veel meer dan simpelweg uw producten of diensten met een charmante glimlach presenteren. We leven immers in de eeuw van de (mis)informatie, waardoor klanten denken goed geïnformeerd te

Verder lezen »

Coachingtechnieken voor people managers

Coachingtechnieken voor people managers Coachingtechnieken vormen een wezenlijk onderdeel van het arsenaal van de moderne people manager. Hoewel de rollen van een manager en een coach sterk van elkaar verschillen, dienen ze toch hetzelfde doel: een team succesvol laten draaien

Verder lezen »

AI in Sales

AI in Sales Wat als ik u vertelde dat er sinds kort een manier is om uw leven als sales een pak gemakkelijker te maken? Een manier die u uren werk kan besparen en uw verkoopresultaten kan verhogen? Artificial Intelligence

Verder lezen »

Voorbereiding

Voorbereiding Zodra een nieuw schooljaar begint, duurt het niet lang voordat we onze kinderen aanraden om hun huiswerk zeker op tijd te maken en de studie voor een grote toets alvast vroeg in te plannen. Maar ironisch genoeg trekken we

Verder lezen »

Vooroordelen en aannames omzeilen

Vooroordelen en aannames omzeilen Vooroordelen en aannames omzeilen kan een belangrijke impact hebben op uw succes als verkoper of people manager. Volgens het Duitse onderzoeksbureau Statista is de conversieratio van leads naar klanten over alle sectoren heen slechts 2,5% tot

Verder lezen »

Effectief een gewoonte veranderen

Effectief een gewoonte veranderen Tijdens deze zomer hebt u misschien ook nagedacht over die vastgeroeste werkgewoontes die u graag zou willen aanpakken? De vakantie was voor mij altijd een uitgelezen reflectiemoment om daarna vol goede bedoelingen opnieuw aan de slag

Verder lezen »

5 essentiële kenmerken van echt leiderschap

5 essentiële kenmerken van echt leiderschap Welke eigenschappen moet je als people manager hebben om het werk te managen en jouw mensen te leiden? (En dus niet omgekeerd.) Tijdens elk coachingtraject met een people manager en tijdens elke opleiding die

Verder lezen »

Effectiviteit op het werk

Effectief werken Als je moet kiezen tussen efficiënt of effectief werken, kies dan altijd voor het laatste en probeer dat dan zo efficiënt mogelijk te doen. Efficiëntie betekent immers de dingen juist doen. Effectiviteit daarentegen betekent de juiste dingen doen.

Verder lezen »

5 tips om uitstelgedrag aan te pakken

5 tips om uitstelgedrag aan te pakken Uitstelgedrag kan je perfect aanpakken als je weet hoe het mechanisme erachter werkt. Het is in elk geval een veel voorkomend probleem, je bent dus zeker niet alleen. Vooraleer ik enkele tips geef

Verder lezen »

Effectieve feedback geven

Effectieve feedback geven Een goede teamleider laat zijn medewerkers groeien en effectieve feedback geven is de krachtigste manier om dit doel te bereiken. Maar omdat we niet graag praten over zaken die niet goed waren, meestal uit angst voor de

Verder lezen »

Cold callen zonder stress

Cold callen zonder stress. De cold call is een van de meest voorkomende tools in de toolkit van een verkoper, maar het is tegelijk een van de meest gevreesde. Cold callen veroorzaakt vaak stress. En dan duikt uitstelgedrag al snel

Verder lezen »

5 topkenmerken van een goede verkoper

5 topkenmerken van een goede verkoper Verkopers weten het maar al te goed: de concurrentie is moordend, de tijdsdruk ligt hoog, de verkoopdoelen zijn ambitieus. Wat zijn dan de kenmerken die je nodig hebt om in zo’n dynamische omgeving succesvol

Verder lezen »
Person looking at offer page on website

Benieuwd hoe wij u concreet kunnen helpen als u met één van deze onderwerpen zou worstelen? Ontdek hier ons volledige aanbod.

Liever meteen een kennismakingsgesprek inplannen? Dat kan via deze contactpagina.

Contacteer mij voor een kennismakingsgesprek

*=verplichte velden